Website beter vindbaar in Google. Als je een website hebt wilt je in de meeste gevallen ook (relevante) bezoekers op je website, daarom is een goede vindbaarheid van de website door hoog te staan in Google essentieel. Met een marktaandeel van 94% is Google veruit de meest gebruikte zoekmachine. Vandaar dat onze zoekmachineoptimalisatie zich toespitst op een goede vindbaarheid door hoog te staan in Google.

 
Er zijn twee methoden waarmee websites gevonden worden in Google:
Organische zoekresultaten: geen betaling
Gesponsorde resultaten: wel betaling

Beide vormen zijn relevant voor de zoeker en bieden belangrijke uitgangspunten om beter gevonden te worden in Google. Om een goede positie te krijgen in de onbetaalde, organische zoekresultaten moet een website geoptimaliseerd worden voor zoekmachines. Dergelijke zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO (search engine optimization) genoemd en is gericht op het realiseren van een hoge positie in Google. Zoekmachine optimalisatie heeft meestal resultaat op de (middel)lange termijn en afhankelijk van de concurrentie is het niet altijd mogelijk om hoge posities te krijgen.

Gevonden worden in Google met advertenties
De tweede methode, gevonden worden in Google via gesponsorde resultaten, werkt sneller dan SEO. Wanneer een advertentie is aangemaakt, wordt deze na ongeveer 15 minuten zichtbaar in Google. Adverteren in Google werkt via het advertentieplatform Google Adwords; dit advertentiesysteem is gratis in gebruik en vergt in principe geen instapkosten